53 400 ambitnych, młodych osób chce zostać 'CEO for One Month"


Dla 50 wybranych kandydatów jest to wyjątkowa szansa rozwoju zawodowego. Adecco Group otrzymała w sumie 53 400 zgłoszeń za pomocą aplikacji on-line na 50 miejsc

w tegorocznej edycji programu stażowego „CEO for One Month”. Selekcja i rozmowy rekrutacyjne z kandydatami, pozwolą wybrać 50 osób do pracy u boku CEO Adecco Group w kilkudziesięciu państwach na całym świecie.

Tylko jedna z osób zostanie „CEO for One Month” pracując wspólnie z Alain’em Dehaze’m. Dla wszystkich uczestników programu jest to wyjątkowa szansa na zdobycie doświadczenia poprzez pracę w międzynarodowym środowisku biznesowym oraz rozwoju zawodowego z globalnymi perspektywami.

Podczas, gdy globalne bezrobocie wśród młodzieży wynosi ok. 13%, postęp techniczny stwarza nowe miejsca pracy, które wymagają od potencjalnych kandydatów odpowiednich kwalifikacji zawodowych. Około 40% pracodawców twierdzi, że nie może znaleźć rozwiązań potrzebnych do rozwijania swoich firm i identyfikuje brak doświadczenia zawodowego, jako główną barierę do obsadzenia wolnych stanowisk. Nowe systemy edukacje i szkoleniowe, praca oparta o programy stażowe oraz praktyki zawodowe, a także pracę tymczasową, są niezbędne, aby pomóc młodym ludziom w zdobyciu doświadczenie zawodowego, dzięki któremu mają możliwość wejścia i utrzymania się na rynku pracy.

W związku z tym, Grupa Adecco opracowała swoje autorskie programy tj. „Adecco Way To Work”, który do tej pory zapewnił młodym osobom ponad 3 000 staży oraz u jej partnerów biznesowych. W 2016 r. celem jest zorganizowanie 5 000 takich miejsc. „CEO for One Month” jest dodatkową okazją do zwiększenia tej ilości praktyk i pozwala 50 osobom zdobyć niezbędne doświadczenie oraz podjąć pracę u boku CEO w kraju z którego pochodzą.

Po otrzymaniu 30.000 aplikacji internetowych z 50 krajów w terminie do 15 kwietnia, pracownicy Adecco Group przystąpią do lokalnych selekcji i rozmów kwalifikacyjnych, które mają się zakończyć w czerwcu br.

- Osoby, które przejdą proces rekrutacji do programu "CEO for One Month" na własne oczy przekonają się jak wygląda praca w Adecco, będą brały udział w spotkaniach biznesowych z klientami czy analizowały bieżącą sytuację handlową i gospodarczą. Wszystko po to, aby zwiększyć swoje umiejętności twarde, jak i miękkie podkreśla Krzysztof Zajkowski, Marketing Manager w Adecco Poland.

Po tym etapie selekcji, pierwsze 10 osób będzie uczestniczyć w "CEO for One Month Bootcamp”. W tym czasie tylko jedna z nich z zostanie mianowana CEO Adecco Group na okres jednego miesiąca. Praca na tym stanowisku pozwoli zdobyć dalsze doświadczenie, tym razem u boku Alain’a Dehaze i pokaże w jaki sposób prowadzi się firmę z listy Fortune 500.

- Programy „Adecco Way To Work” i „CEO for One Month” reprezentują nasze zaangażowanie społeczne, aby pomóc młodym osobom wchodzącym na rynek pracy w zdobyciu doświadczenia zawodowego. Pomagamy im zwiększyć ich zdolność do zatrudnienia na ryku pracy oraz dzielimy się z nimi naszą wiedzą – podsumowuje Krzysztof Zajkowski.