Informacja dla Klientów oraz Potencjalnych Klientów o przetwarzaniu danych osobowych oraz o ochronie prywatności

Data aktualizacji: 24 lutego 2023

Witaj w Adecco Poland sp. z o.o., (dalej: „Spółka”). Spółka jest wyłącznym udziałowcem Adecco Consulting sp. z o.o.. Każdy z wyżej wymienionych podmiotów jest odrębnym Administratorem Danych Osobowych (dalej: „Administrator”). Niniejsza Informacja odnosi się do każdego z Administratorów. Administrator jest zobowiązany szanować i chronić Twoje dane osobowe oraz Twoją prywatność.

Ta Informacja o przetwarzaniu danych osobowych oraz o ochronie prywatności („Informacja”) (wraz z innymi dokumentami, o których mowa w niniejszej Informacji) określa, jakie dane osobowe zbieramy od Ciebie, w jaki sposób je gromadzimy, wykorzystujemy i przetwarzamy oraz jak w ten sposób przestrzegamy naszych zobowiązań prawnych wobec Ciebie.

Zdajemy sobie sprawę, że Informacja jest długa, ale prosimy o dokładne zapoznanie się z nią.

Poniżej znajduje się spis treści. Jeżeli chcesz, możesz od razu przejść do konkretnej części.


Na początku wyjaśnimy znaczenie niektórych terminów znajdujących się w niniejszej Informacji.

Choć może to być oczywiste, w niniejszej Informacji odnosząc się do Ciebie używamy wyrażenia drugiej osoby liczby pojedynczej - „Ty”.

Gdy używamy wyrażenia „My” lub „Spółka”, rozumiemy przez to Adecco Poland Sp. z o.o.. Nasza siedziba znajduje się w Warszawie (00-844), przy Pl. Europejskim 2. Jak już wcześniej wspomniano Spółka jest wyłącznym udziałowcem Adecco Consulting Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie(00-844), adres: Pl. Europejski 2. Spółka wraz ze swoją spółką zależną należy do Adecco Group AG (Grupy Adecco) z siedzibą mieszczącą się pod adresem Bellerivestrasse 30, 8008 Zurych, Szwajcaria, największej na świecie agencji zatrudnienia. Za pośrednictwem swoich spółek Grupa Adecco świadczy szeroki zakres usług z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, w tym rekrutacji, oddelegowania, obsługi listy płac, zmiany ścieżki kariery zawodowej, rozwoju talentów, outplacementu i rozwiązań dotyczących testów sprawdzających umiejętności zawodowe (dalej: „Nasza Działalność”).

Na potrzeby wykonywania Naszej Działalności korzystamy z kilku systemów informatycznych. W niektórych przypadkach zapewniamy klientom dostęp do strony internetowej („Portalu”). Za pośrednictwem Portalu możesz zarządzać relacjami ze Spółką i jej spółkami siostrzanymi i szukać kandydatów, którzy odpowiadają Twoim potrzebom lub zarządzać pracownikami zatrudnionymi u Ciebie.

Wreszcie, niniejsza Informacja o ochronie prywatności dotyczy sposobu, w jaki przetwarzamy Twoje dane jako jednostki. Nie chodzi o to, w jaki sposób przetwarzamy informacje o firmach (choć czasem te dwie rzeczy się pokrywają). Ten rodzaj informacji jest czasami nazywany „danymi osobowymi” lub „informacjami umożliwiającymi identyfikację osoby”. Na określenie informacji dotyczących Twojej osoby dalej używamy wyrażenia „Dane osobowe” lub „dane”.


Gromadzimy i wykorzystujemy Dane osobowe, aby zapewnić najlepsze możliwe rozwiązania, które są dostosowane do Ciebie. Pogrupowaliśmy te Dane osobowe w następujący sposób:

  1. Dane związane z tożsamością czyli Twoje imię i nazwisko.
  2. Dane zawodowe czyli Twój służbowy adres e-mail, służbowy numer telefonu, nazwę spółki w której pracujesz, adres jej siedziby i numer telefonu, stanowisko, dział, serwis, lokalizacja Twojego biura i inne informacje, które mogą znajdować się na Twojej wizytówce lub pełnomocnictwie.
  3. Dane techniczne jak adres protokołu internetowego (IP), z którego uzyskujesz dostęp do Portalu oraz naszych lub innych produktów i usług, cookies (jak określono w naszej Polityka Cookies), Twoje dane logowania (takie jak godzina, data i czas trwania), typ i wersja przeglądarki, z której korzystasz, aby uzyskać dostęp do Portalu oraz naszych lub innych stron internetowych, aplikacji oraz produktów i usług, blogów, dane o ruchu w sieci, ustawienia strefy czasowej Twojego urządzenia i jego lokalizacji, typy i wersje wtyczek do przeglądarek, z których korzystasz, inne dane komunikacyjne, zasoby, do których uzyskujesz dostęp w Portalu, naszych aplikacjach, witrynach internetowych, produktach i usługach, system operacyjny i typ platformy urządzenia, z którego korzystasz, oraz szczegóły innych technologii na urządzeniach używanych do uzyskiwania dostępu do Portalu lub naszych stron internetowych, aplikacji, produktów lub usług,.
  4. Dane z formularzy kontaktowych Dane z formularzy kontaktowych lub zgłoszeniowych oznacza wszelkie informacje, które przekazujesz nam podczas korzystania z naszych formularzy kontaktowych lub zgłoszeń chęci udziału w konferencji lub szkoleniu (na przykład za pomocą funkcji „Kontakt”, „Wyślij nam wiadomość” lub „Pozostań w kontakcie” albo „Zgłaszam chęć udziału” na naszych stronach internetowych , w aplikacjach, produktach lub usługach), zapis tej korespondencji i inne informacje lub dane osobowe, które udostępniasz nam podczas wypełniania naszych formularzy według własnego uznania.
  5. Dane dotyczące komunikacji marketingowej jak informacje o tym, jak reagujesz na e-maile, SMS-y, telefony i inne kampanie marketingowe.

Używamy informacji, które podajesz, aby dostarczać nasze produkty i usługi, przesyłać żądane przez Ciebie informacje lub kontaktować się z Tobą w celu dostarczenia dodatkowych informacji na temat naszych dostępnych produktów i usług, jak szczegółowo opisano w sekcji 3 poniżej.


Cel przetwarzania

Rodzaj danych

Podstawy prawne przetwarzania danych

Okres przetwarzania

Aby zarządzać naszymi relacjami z Twoją organizacją, poprzez ustanowienie lub wzmocnienie relacji biznesowych z Tobą.

a) Dane związane z tożsamością

b) Dane zawodowe

Realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów polegających na zarządzaniu naszymi relacjami z Twoją organizacją.

7 lat po zakończeniu stosunków handlowych

Aby odpowiedzieć na Twoją prośbę lub pytania, gdy się z nami skontaktujesz

a) Dane związane z tożsamością

d) Dane z formularzy kontaktowych

Zgoda

2 lata po ostatnim kontakcie

Aby wysyłać Ci biuletyny lub informacje o wydarzeniach, które mogą Cię zainteresować, na które się zapisałeś.

a) Dane związane z tożsamością

b) Dane zawodowe

e) Dane dotyczące komunikacji marketingowej

- Zgoda

- Realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów polegających na promowaniu naszych produktów i usług

Do końca okresu subskrypcji lub okresu przechowywania.

Aby wysyłać Ci marketing bezpośredni za pośrednictwem poczty elektronicznej, gdy firma, dla której pracujesz, jest obecnie lub w przeszłości naszym klientem.

a) Dane związane z tożsamością

b) Dane zawodowe

e) Dane dotyczące komunikacji marketingowej

- Realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów polegających na promowaniu naszych produktów i usług

Do końca okresu subskrypcji lub okresu przechowywania

Aby zidentyfikować, jakie firmy nawiązały z nami interakcję.

c)       Dane techniczne

Realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów polegających na administrowaniu naszymi stronami internetowymi i/lub systemami oraz dostarczaniu Ci odpowiednich informacji o naszych produktach i usługach

Czas trwania sesji. Aby uzyskać informacje o plikach cookies, zapoznaj się z naszą Polityką Cookies

Aby pomóc nam tworzyć, publikować i ulepszać treści najbardziej odpowiednie dla Ciebie i Twojego urządzenia.

c)       Dane techniczne

Realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów polegających na administrowaniu naszymi stronami internetowymi i/lub systemami oraz dostarczaniu Ci odpowiednich informacji o naszych produktach i usługach

Czas trwania sesji. Aby uzyskać informacje o plikach cookies, zapoznaj się z naszą Polityką Cookies

Aby umożliwić Ci udział w interaktywnych funkcjach naszych stron internetowych i/lub systemów, jeśli zdecydujesz się z nich skorzystać.

c)       Dane techniczne

Realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów polegających na administrowaniu naszymi stronami internetowymi i/lub systemami oraz dostarczaniu Ci odpowiednich informacji o naszych produktach i usługach

Czas trwania sesji. Aby uzyskać informacje o plikach cookies, zapoznaj się z naszą Polityką Cookies

Komunikacji z Biznesem

Przetwarzamy Twoje dane w ramach istniejącej relacji biznesowej z Tobą lub Twoją firmą, ponieważ:

  • Mamy z Tobą umowę. W takim przypadku większość danych osobowych, które gromadzimy i wykorzystujemy do celów marketingowych: ankiety badania satysfakcji, dotyczy poszczególnych pracowników naszych klientów i innych firm, z którymi mamy istniejące relacje biznesowe. Dane będziemy przetwarzać w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes polegający na podniesieniu jakości oferowanych usług i lepszego dopasowania ich do potrzeb klientów; lub
  • Wyraziłeś zgodę na otrzymywanie naszej komunikacji marketingowej pocztą elektroniczną jako osoba prywatna u naszych klientów/firm. W takim przypadku będziemy przesyłać Ci komunikaty marketingowe w celu rozwijania lub utrzymywania relacji biznesowych zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi komunikacji elektronicznej i marketingowej. Komunikacja ta może obejmować wysyłanie biuletynów lub ofert biznesowych, sygnałów nawigacyjnych w sieci Web, plików cookie i podobnych technologii, które pozwalają nam wiedzieć, czy otwierasz, czytasz lub usuwasz wiadomość, oraz łącza, w które możesz kliknąć.

Zwykle oferujemy Ci pole wyboru na formularzach, których używamy do zbierania Twoich danych osobowych. Jeśli zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości, musisz kliknąć to pole.

Jak anulować subskrypcję?

Gdy wysyłamy do Ciebie komunikaty marketingowe za pośrednictwem poczty elektronicznej, możesz zrezygnować z otrzymywania dalszych komunikatów marketingowych, klikając funkcję „zrezygnuj z subskrypcji” lub „zrezygnuj” w wiadomości e-mail.

Możesz również skorzystać z prawa do rezygnacji w dowolnym momencie, kontaktując się z nami tutaj (proszę wskazać komunikaty marketingowe, z których otrzymywania chcesz zrezygnować w polu szczegóły zapytania).


Dane osobowe, które zbieramy na Twój temat, pochodzą z formularzy kontaktowych lub innych materiałów, które nam przesyłasz, z Twoich interakcji z nami i innych osób w ramach relacji biznesowych z nami. W zależności od odpowiednich okoliczności oraz obowiązujących przepisów i wymogów lokalnych, możemy gromadzić niektóre informacje wymienione w sekcji 2 Informacji, gdy przekazujesz nam swoją wizytówkę, rozmawiasz z nami na konferencji lub innym wydarzeniu, lub jeśli jesteś klientem lub potencjalnym klient.


Tak, czasami korzystamy ze sztucznej inteligencji (SI). Nie wykorzystujemy jednak Twoich Danych osobowych do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (decyzji podejmowanej wyłącznie poprzez tworzenie i stosowanie technologii bez udziału człowieka) ani profilowania (przetwarzanie danych osobowych za pomocą szeregu technologii, które ograniczają interwencję człowieka w celu oceny niektórych warunków dotyczących osoby fizycznej), które wywołują skutek prawny lub podobny istotny skutek dotyczący Ciebie.

Używamy szeregu technologii do analizy Twoich danych. We wszystkich przypadkach w tych procesach zawsze występuje interwencja człowieka, ponieważ używamy tych narzędzi do wspierania naszych pracowników mających odpowiednie doświadczenie.

Korzystamy ze zautomatyzowanych systemów/procesów na warunkach opisanych w poprzednim akapicie, aby pomóc naszym pracownikom poruszać się po rynku i konsultować się z Tobą z jak najlepszą naszą wiedzą. Możemy wykorzystywać SI (na przykład uczenie maszynowe, podejście oparte na logice lub wiedzy oraz podejście statystyczne ), aby świadczyć Tobie i naszym klientom oraz pracownikom usługi, o które prosisz. Chociaż korzystamy z systemów SI, wszystkie decyzje, które mogą mieć na Ciebie wpływ, są podejmowane przez naszych przeszkolonych pracowników. W związku z tym te systemy SI nie mają skutków prawnych.

Na przykład, gdy szukamy kandydatów na Twoje otwarte stanowiska, możemy wykorzystać dane historyczne, jak również rzeczywiste dane rynkowe, aby stworzyć porównanie istotnych informacji rynkowych za pomocą uczenia maszynowego, metod logicznych lub opartych na wiedzy i statystycznych, które wykorzystują atrybuty takie jak dane dotyczące wynagrodzeń, lokalizacji, warunków pracy, a także rzeczywiste porównania rynku kandydatów, aby sporządzić raport o przeciętnych warunkach w Twoim regionie. Dzięki temu raportowi nasi konsultanci mogą wspólnie z Tobą ustalić, jak najlepiej przyciągnąć pracowników, których potrzebujesz.


Aby ułatwić nam efektywne wykorzystanie Twoich danych i zapewnić ci treść i/lub zasoby i/lub usługi, ujawniamy twoje informacje stronom trzecim. Jednak ujawnienie to nastąpi tylko w następujących okolicznościach:

  • Naszym usługodawcom. Przykładowo, zlecimy naszemu usługodawcy, wykonanie prac administracyjnych i operacyjnych celem wsparcia naszych relacji z Tobą. Usługodawcy będą umownie zobowiązani do zachowania poufności Twoich danych i poszanowania Twojej prywatności. Będą oni posiadali dostęp wyłącznie do tych danych, które są im niezbędne do wykonywania swoich obowiązków; przedmiotowymi usługodawcami są przeważnie dostawcy usług IT (którzy zajmują się hostingiem i wsparciem naszych systemów informatycznych, z uwzględnieniem informacji na Twój temat), przedsiębiorstwa świadczące usługi z zakresu zarządzania obiektami (które dbają o fizyczne bezpieczeństwo naszych budynków, a zatem muszą wiedzieć o Tobie, abyś otrzymał dostęp do naszych budynków) lub dostawcy zarządzania finansami i księgowością (którzy muszą obsługiwać dane pracowników i zleceniobiorców w celu przetwarzania rozliczeń z dostawcami); Ta kategoria osób trzecich obejmuje:
    • Dostawcy usług IT, położeni na terenie Unii Europejskiej, w celu zapewnienia systemów wykorzystywanych przez nas w procesach sprzedażowych i fakturowania, oraz utrzymania ich funkcjonowania.
    • Dostawcy usług hostingowych, położeni na terenie Unii Europejskiej, w celu zapewnienia miejsca/serwerów, gdzie możemy przechowywać i przetwarzać dane oraz by utrzymać ich funkcjonowanie i zapewnić im bezpieczeństwo.
    • Dostawcy obiektów/powierzchni biurowych, położeni w Polsce, w celu zapewnienia dostępu do biura, a także ochrony biura lub mienia Adecco.
  • Podmiotom z Grupy Adecco znajdujących się w innych państwach. (‘Członkom Grupy Adecco’). Lista krajów, w których działamy, jest dostępna na naszej stronie internetowej pod adresem adeccogroup.com/worldwide-locations oraz www.adeccogroup.com/euro-data-privacy lub lista marek będących własnością Adecco: https://www.adeccogroup.com/our-group/about-us/at-a-glance. Twoje dane zostaną im udostępnione z różnych powodów:
    • informacje są udostępniane Członkom Grupy Adecco, którzy zapewniają funkcje informatyczne dla spółek Grupy Adecco na całym świecie; te działy IT zlokalizowane są m.in. we Francji, Czechach i Holandii.
    • informacje są również udostępniane podmiotom stowarzyszonym Adecco na całym świecie (w tym podmiotom prawnym nabytym po zebraniu Twoich danych), w celach opisanych powyżej lub w celu zaproponowania Ci ofert dostosowanych do Twojego profilu, jeśli wyraziłeś zainteresowanie lokalnymi lub międzynarodowymi możliwościami na tym rynku lub Członkowie Grupy Adecco stwierdzą, że możesz posiadać szczególne umiejętności wymagane lub pomocne w funkcjonowaniu na tym rynku.
  • Organom państwowym lub organom ścigania. Udostępnimy Twoje Dane osobowe administracji państwowej, policji, organom regulacyjnym lub organom ścigania, jeśli według naszego wyłącznego uznania uznamy, że jesteśmy do tego prawnie zobowiązani lub upoważnieni lub byłoby to rozsądne.
  • Potencjalnym sprzedawcom lub kupującym i ich doradcom. W ramach badania należytej staranności z wiążącą się (lub w trakcie jej realizacji) fuzją, przejęciem, zmianą usługodawcy lub inną transakcją biznesową, ujawnimy Twoje Dane osobowe potencjalnemu sprzedawcy lub kupującemu, albo nowemu usługodawcy i ich doradcom.

Twoje dane mogą być przekazywane i przetwarzane w jednym lub w kilku państwach znajdujących się w Unii Europejskiej lub leżących poza jej granicami. Pełna lista państw, w których prowadzimy działalność jest dostępna na naszej stronie www.adeccogroup.com/worldwide-locations.

Będziemy przekazywać Twoje dane wyłącznie stronom określonym w punkcie 7 powyżej, które znajdują się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, Wielką Brytanią lub Szwajcarią :

Możesz poprosić o dodatkowe informacje w tym zakresie i uzyskać kopię odpowiedniego zabezpieczenia, kontaktując się z nami, korzystając z danych podanych poniżej.

Rozumiemy, jak ważna jest ochrona Twoich Danych osobowych. Wdrożyliśmy procedury operacyjne oraz odpowiednie techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi, zmianie, usunięciu lub przekazaniu tych danych osobowych.

Chociaż dołożymy wszelkich starań, aby chronić Twoje Dane osobowe, powinieneś mieć świadomość, że przesyłanie informacji przez Internet nie jest całkowicie bezpieczne i nie możemy zagwarantować bezpieczeństwa Twoich Danych osobowych przesyłanych do naszej witryny internetowej lub jakiejkolwiek strony trzeciej; z tego powodu każda transmisja odbywa się na własne ryzyko.


Zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych masz następujące prawa:

  • Prawo dostępu do Twoich Danych osobowych oraz otrzymania kopii tych danych

Masz prawo zażądać otrzymania potwierdzenia, czy przetwarzamy jakiekolwiek Twoje Dane osobowe. W przypadku ich przetwarzania, masz prawo dostępu do swoich Danych osobowych i niektórych informacji o sposobie ich przetwarzania. W niektórych przypadkach, masz prawo zażądania otrzymania od nas elektronicznej kopii Twoich danych.

  • Prawo do przeniesienia Twoich Danych osobowych

Masz prawo otrzymać swoje Dane osobowe w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie, który nadaje się do odczytu maszynowego (najczęściej będzie to format xlsx lub pdf albo docx). Masz też prawo do żądania przeniesienia tych Twoich danych osobowych, co oznacza, że przekażemy je do wskazanej przez Ciebie strony trzeciej. Prawa te dotyczą jednak danych, które przechowujemy we wskazanym formacie, a przetwarzanie opieramy na Twojej zgodzie lub łączącej nas umowie.

  • Prawo do wprowadzenia zmian w Twoich Danych osobowych

Jeżeli zauważysz, że posiadane przez nas Dane osobowe na Twój temat są nieprawidłowe (zawierają błąd), możesz poprosić o jakąkolwiek poprawę lub sprostowanie tych Danych osobowych.

  • Prawo do usunięcia danych/prawo do bycia zapomnienia

W pewnych okolicznościach masz prawo do usunięcia swoich Danych osobowych. Możesz wystąpić z takim żądaniem w dowolnym momencie, a my ocenimy, czy Twoje żądanie powinno zostać uwzględnione, jednak prawo to podlega wszelkim zobowiązaniom prawnym, które możemy mieć do przechowywania danych. W sytuacjach, w których zgodnie z prawem stwierdzimy, że żądanie usunięcia Danych osobowych musi zostać uwzględnione, zrobimy to bez zbędnej zwłoki.

  • Prawo do ograniczenia lub sprzeciwu wobec przetwarzania Danych osobowych

Masz prawo zażądać ograniczenia przetwarzania Twoich Danych osobowych, jeżeli kwestionujesz ich prawidłowość lub przetwarzanie ich jest niezgodne z prawem. Prawo to możesz też zrealizować, gdy Adecco nie potrzebuje już Twoich danych, ale chciałbyś je pozostawić, by ustalić, dochodzić lub bronić swoich roszczeń. Dotyczy to też sytuacji, gdy wniosłeś sprzeciw i do czasu jego rozpatrzenia chciałbyś ograniczyć przetwarzanie Twoich danych wyłącznie do pozostawania w naszej bazie.

Masz również prawo sprzeciwić się określonemu przetwarzaniu z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją. Jeśli przetwarzanie Twoich danych przez Administratora odbywa się w ramach uzasadnionych interesów (i nie jest związane z jakąkolwiek inną podstawą prawną do przetwarzania danych) lub wiąże się z marketingiem bezpośrednim, masz prawo wnieść sprzeciw dotyczący przetwarzania Twoich danych przez Adecco. Jako Adecco przyjmujemy, że Twoje zgłoszenie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania Twoich Danych osobowych jest dla nas wystarczającym wyjaśnieniem Twojej szczególnej sytuacji.

  • Prawo do wycofania zgody

Masz prawo wycofać zgodę w dowolnym momencie, gdy przetwarzanie Twoich Danych osobowych opieramy na zgodzie. Nie wpłynie to jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed wycofaniem zgody. Jeśli wycofasz swoją zgodę, możemy nie być w stanie dostarczyć Ci niektórych produktów lub usług. W takim przypadku poinformujemy Cię o tym w momencie wycofania zgody.

Jeśli chcesz skorzystać z któregoś ze swoich praw, skorzystaj z naszego formularza, klikając  tutaj.

Wreszcie, masz prawo złożyć skargę do organu ochrony danych w miejscu, w którym mieszkasz lub pracujesz, lub w miejscu, w którym Twoim zdaniem pojawił się problem związany z Twoimi Danymi osobowymi. W Polsce organem odpowiednim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a skontaktować się z nim można: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.


Warunki niniejszej Informacji mogą się zmieniać od czasu do czasu.. Będziemy publikować wszelkie istotne zmiany w niniejszej Informacji w odpowiednich zawiadomieniach na stronie internetowej lub kontaktując się z Tobą za pośrednictwem innych kanałów komunikacji.


W razie gdy:

  • masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące tej Informacji,
  • chciałbyś otrzymać więcej informacji o tym jak chronimy Twoje Dane osobowe (np. kiedy dokonujemy ich transferu poza granice naszego kraju), lub
  • chciałbyś się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Grupy Adecco (IOD) lub Lokalnym ekspertem ds. prywatności,

proszę napisz e-mail do IOD Grupy Adecco na adres globalprivacy@adeccogroup.com albo do  Lokalnego eksperta ds. prywatności (iodo@adecco.com).

Aby skorzystać ze swoich praw związanych z danymi osobowymi, wypełnij ten formularz ten formularz.